သင့္ကိုအသက္ပိုရွည္ေစမယ့္အစားအစာ၆မ်ိဳး (သင့်ကိုအသက်ပိုရှည်စေမယ့်အစားအစာ၆မျိုး )

ေခတ္မီေဆးပညာ၊ နည္းပညာနဲ ့ေန ့စဥ္အာဟာရ မွီ၀ဲမွဳမွာ တုိးတက္လာမွဳေၾကာင့္ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ ၁၅၀ အတြင္းမွာ လူ ့ပွ်မ္းမွ်သက္တမ္းဟာ ႏွစ္ဆပုိရွည္လာခဲ့ပါတယ္။ အသက္ပုိရွည္၊ က်န္းမာစြာေနထိုင္ႏိုင္ဖုိ ့ ဒီအစားအစာေတြကို သင့္ရဲ့ေန ့စဥ္အစားအစာ ေတြမွာ အခ်ိဳးက် စားသုံးေပးဖုိ ့လုိပါတယ္။

၁။ ဗီတာမင္ ဒီ

Telomeres လုိ ့ေခၚတဲ့ ခရိုမုိဆုမ္းထိပ္အုပ္ကေလးေတြအေၾကာင္း သင္ၾကားဖူးပါသလား။ သူ ့ရဲ့ အလ်ားပမာဏဟာ အသက္ရွည္မွဳနဲ ့သက္ဆုိင္မွဳရွိေၾကာင္း သက္ေသျပျပီးျဖစ္ပါတယ္။ ေနေရာင္၊ ႏို ့ထြက္ပစၥည္းနဲ ့တူနာနဲ ့ဆယ္လ္မြန္ငါးတုိ ့လုိ အဆီေပါမ်ားတဲ့ငါး ေတြမွာ ဗီတာမင္ ဒီ ဓာတ္ေပါၾကြယ္၀ျပီး ဗီတာမင္ဒီက ဒီ telomeres ေတြရဲ့ အလ်ားေပၚမွာ တုိက္ရိုက္ အက်ိဳးသက္ေရာက္ပါတယ္။ ဆုိလုိခ်င္တာက ဗီတာမင္ဒီ မ်ားမ်ားစားေလ ကၽြန္ေတာ္တုိ ့ရဲ့ telomeres ေတြ ပုိရွည္ေလပါပဲ။

၂။ Antioxidants (ဓာတ္တုိးဆန္ ့က်င္ပစၥည္း)

ဓာတ္တုိးဆန္ ့က်င္ပစၥည္းဆုိတာ ေရာဂါျဖစ္ႏိုင္ေျခကို ေလ်ာ့က်ေစျပီး အသက္အရြယ္ အုိမင္းမွဳကို ေလ်ာ့ခ်ေပးတဲ့ ျဒပ္ေပါင္းတစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ Polyphenols (ပုိလီဖီေနာ) လုိ ့ေခၚတဲ့ antioxidant အမ်ိဳးအစားက ထိေရာက္မွဳအရွိဆုံးျဖစ္ျပီး ေအာ္ဂဲနစ္နည္းနဲ ့စိုက္ပ်ိဳးထားတဲ့ သဘာ၀ေခ်ာကလက္ နဲ ့green tea တုိ ့မွာ ပါ၀င္ပါတယ္။

၃။ Probiotics (ပရိုဘုိင္ေအာတစ္)

Probiotics (ပရိုဘိုင္ေအာတစ္) ဆိုတာ Probiotic bacteria (ပရိုဘိုင္ေအာတစ္ ဗက္တီးရီးယား) အစာလမ္းေၾကာင္းမွာ ရွိေနၾကတဲ့ ဗက္တီးရီးယားအေကာင္းေတြနဲ႔ Probiotic yeasts (ပရိုဘိုင္ေအာတစ္ ယိစ္) ေတြကိုေခၚတယ္။ က်န္းမာေရးအတြက္ ေကာင္းေစတယ္။ အထူးသျဖင့္ အစာေျခရာမွာအသံုးက်တယ္။ ပရိုဘုိင္ေအာတစ္ ေပါၾကြယ္၀တဲ့ အခ်ဥ္ေဖာက္၊ရွာလကာရည္စိမ္ထားတဲ့ ဟင္းသီးဟင္းရြက္မ်ိဳးနဲ ့ဒိန္ခ်ဥ္ တုိ ့ကို စားသုံးေပးဖုိ ့လုိပါတယ္။

၄။ Vitamin B12

အာရုံေၾကာဆဲလ္၊ ေသြးနီီဥဆဲလ္နဲ ့DNA တုိ ့ထုတ္လုပ္ရာမွာ ပါ၀င္ျပီး ဦးေႏွာက္ပုိင္း ဆိုင္ရာက်န္းမာေရးမွာ အဓိကက်ပါတယ္။ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ေတြမွာ Vitamin B12 ပါ၀င္မွဳနည္းေပမယ့္ အသား၊ငါးနဲ ့ႏို ့ထြက္ပစၥည္းေတြမွာ ၾကြယ္၀ပါတယ္။

၅။ နႏြင္း

နႏြင္းမွာ curcumin ပါ၀င္ျပီး ေရာင္ရမ္းမွဳနဲ ့ဆဲလ္တြင္းအတြင္ ကင္ဆာျဖစ္ႏုိင္ေခ် ကို တားဆီးေပးပါတယ္။ အသီးအရြက္ေၾကာ္မွာ နႏြင္းအနည္းငယ္ျဖန္းျပီး စားသုံးသင့္ပါတယ္။

၆။ Vitamin A

မုန္လာဥ၀ါ၊ ကန္စြန္းဥ နဲ ့ကိုက္လန္တုိ ့မွာ ဗီတာမင္ေပါၾကြယ္၀ပါတယ္။ ဗီတာမင္ ေအဟာ ေရာဂါကူးစက္မွဳကို တြန္းလွန္ေပးျပီး မ်က္လုံးက်န္းမာေရးကို ေကာင္းေစပါတယ္။ ဒီ အသီးအရြက္ေတြကို တစ္ေန ့ပုံမွန္စားသုံးေပးရုံနဲ ့ ေတာ္ရုံ ဖ်ားနာျခင္းမရွိ က်န္းမာစြာေနထုိင္ႏိုင္တယ္လုိ ့ဆိုပါတယ္။
(Credit Trend Myanmar)
(Zawgyi)

ခေတ်မီဆေးပညာ၊ နည်းပညာနဲ ့နေ ့စဥ်အာဟာရ မှီ၀ဲမှုမှာ တိုးတက်လာမှုကြောင့် လွန်ခဲ့တဲ့ နှစ် ၁၅၀ အတွင်းမှာ လူ ့ပှျမ်းမှျသက်တမ်းဟာ နှစ်ဆပိုရှည်လာခဲ့ပါတယ်။ အသက်ပိုရှည်၊ ကျန်းမာစွာနေထိုင်နိုင်ဖို ့ ဒီအစားအစာတွေကို သင့်ရဲ့နေ ့စဥ်အစားအစာ တွေမှာ အချိုးကျ စားသုံးပေးဖို ့လိုပါတယ်။

၁။ ဗီတာမင် ဒီ

Telomeres လို ့ခေါ်တဲ့ ခရိုမိုဆုမ်းထိပ်အုပ်ကလေးတွေအကြောင်း သင်ကြားဖူးပါသလား။ သူ ့ရဲ့ အလျားပမာဏဟာ အသက်ရှည်မှုနဲ ့သက်ဆိုင်မှုရှိကြောင်း သက်သေပြပြီးဖြစ်ပါတယ်။ နေရောင်၊ နို ့ထွက်ပစ္စည်းနဲ ့တူနာနဲ ့ဆယ်လ်မွန်ငါးတို ့လို အဆီပေါများတဲ့ငါး တွေမှာ ဗီတာမင် ဒီ ဓာတ်ပေါကြွယ်၀ပြီး ဗီတာမင်ဒီက ဒီ telomeres တွေရဲ့ အလျားပေါ်မှာ တိုက်ရိုက် အကျိုးသက်ရောက်ပါတယ်။ ဆိုလိုချင်တာက ဗီတာမင်ဒီ များများစားလေ ကျွန်တော်တို ့ရဲ့ telomeres တွေ ပိုရှည်လေပါပဲ။

၂။ Antioxidants (ဓာတ်တိုးဆန် ့ကျင်ပစ္စည်း)

ဓာတ်တိုးဆန် ့ကျင်ပစ္စည်းဆိုတာ ရောဂါဖြစ်နိုင်ခြေကို လျော့ကျစေပြီး အသက်အရွယ် အိုမင်းမှုကို လျော့ချပေးတဲ့ ဒြပ်ပေါင်းတစ်ခုဖြစ်ပါတယ်။ Polyphenols (ပိုလီဖီနော) လို ့ခေါ်တဲ့ antioxidant အမျိုးအစားက ထိရောက်မှုအရှိဆုံးဖြစ်ပြီး အော်ဂဲနစ်နည်းနဲ ့စိုက်ပျိုးထားတဲ့ သဘာ၀ချောကလက် နဲ ့green tea တို ့မှာ ပါ၀င်ပါတယ်။

၃။ Probiotics (ပရိုဘိုင်အောတစ်)

Probiotics (ပရိုဘိုင်အောတစ်) ဆိုတာ Probiotic bacteria (ပရိုဘိုင်အောတစ် ဗက်တီးရီးယား) အစာလမ်းကြောင်းမှာ ရှိနေကြတဲ့ ဗက်တီးရီးယားအကောင်းတွေနဲ့ Probiotic yeasts (ပရိုဘိုင်အောတစ် ယိစ်) တွေကိုခေါ်တယ်။ ကျန်းမာရေးအတွက် ကောင်းစေတယ်။ အထူးသဖြင့် အစာခြေရာမှာအသံုးကျတယ်။ ပရိုဘိုင်အောတစ် ပေါကြွယ်၀တဲ့ အချဥ်ဖောက်၊ရှာလကာရည်စိမ်ထားတဲ့ ဟင်းသီးဟင်းရွက်မျိုးနဲ ့ဒိန်ချဥ် တို ့ကို စားသုံးပေးဖို ့လိုပါတယ်။

၄။ Vitamin B12

အာရုံကြောဆဲလ်၊ သွေးနီီဥဆဲလ်နဲ ့DNA တို ့ထုတ်လုပ်ရာမှာ ပါ၀င်ပြီး ဦးနှောက်ပိုင်း ဆိုင်ရာကျန်းမာရေးမှာ အဓိကကျပါတယ်။ ဟင်းသီးဟင်းရွက်တွေမှာ Vitamin B12 ပါ၀င်မှုနည်းပေမယ့် အသား၊ငါးနဲ ့နို ့ထွက်ပစ္စည်းတွေမှာ ကြွယ်၀ပါတယ်။

၅။ နနွင်း

နနွင်းမှာ curcumin ပါ၀င်ပြီး ရောင်ရမ်းမှုနဲ ့ဆဲလ်တွင်းအတွင် ကင်ဆာဖြစ်နိုင်ချေ ကို တားဆီးပေးပါတယ်။ အသီးအရွက်ကြော်မှာ နနွင်းအနည်းငယ်ဖြန်းပြီး စားသုံးသင့်ပါတယ်။

၆။ Vitamin A

မုန်လာဥ၀ါ၊ ကန်စွန်းဥ နဲ ့ကိုက်လန်တို ့မှာ ဗီတာမင်ပေါကြွယ်၀ပါတယ်။ ဗီတာမင် အေဟာ ရောဂါကူးစက်မှုကို တွန်းလှန်ပေးပြီး မျက်လုံးကျန်းမာရေးကို ကောင်းစေပါတယ်။ ဒီ အသီးအရွက်တွေကို တစ်နေ ့ပုံမှန်စားသုံးပေးရုံနဲ ့ တော်ရုံ ဖျားနာခြင်းမရှိ ကျန်းမာစွာနေထိုင်နိုင်တယ်လို ့ဆိုပါတယ်။
(Credit Trend Myanmar)
(Unicode)

image

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s